Методика розвитку мовлення і навчання грамоти

 

Методика розвитку мовлення і навчання грамоти

Навчання грамоти в першому класі. Письмо букви О - YouTube
Підручники:

1. Богуш А. М. Дошкільна Лінгводидактика
2. Богуш А.М,Луцан Н.І._Мовленнєво-ігрова діяльність дошкільників_мовленнєві ігри, ситуації, вправи.
3. Богуш А.,Гавриш Н._Методика організації ХМД дітей дошкільного віку
4. Богуш А.М._Теорія і методика розвитку мовлення дітей раннього віку
5. Богуш А. М. "Мовленєвий компонент дошкільної освіти"
6. Крутій К. Л. " Розвиваємо у дитини мовлення і інтелект"
7. Богуш А. М. " українське народознавство в дошкільному закладі"
8. Богуш А. М. "Мовленєвий розвиток від народження до 7 р."
9. Сухар " Мовні ігри та вправи зі словом"








Провідна діяльність дитини - гра, яка постійно ускладнюється, висуває також високі вимоги до мовлення. Стають змістовними діалоги, які включають вказівки, оцінки, узгодження ігрових дій. Дитина вчиться ставити запитання на абстрактні теми. Значно збільшується словниковий запас, засвоюються правильні граматичні конструкції.




ЧЛЕНУВАННЯ ТЕКСТУ НА МОВНІ ТАКТИ
СУЧАСНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ ГРАМОТИ ДІТЕЙ ЗДО
Мета і завдання дошкільного закладу із розвитку мовлення і навчання дітей рідної мови
Засоби розвитку мовлення
Форми навчання дітей рідної мови 
Специфіка занять з рідної мови у різновікових групах ЗДО 


Методи і прийоми навчання дітей рідної мови 
Методи реалізації завдань із розвитку мовлення дітей дошкільного віку 
Спілкування як специфічний вид дитячої діяльності 
Організація професійно-мовленнєвого спілкування вихователя з дітьми 
Методика розвитку словника дітей дошкільного віку 
Методи і прийоми виховання звукової культури мовлення дітей дошкільного віку
Особливості звуковимови дітей у різних вікових групах ЗДО
Методика навчання дітей переказу літературних творів
Методика навчання дітей дошкільного віку розповіді з власного досвіду
Методика стимулювання словесної творчості та навчання дітей творчої розповіді
Навчання дітей дошкільного віку розповіді за картинами
Характеристика методів і прийомів навчання дітей дошкільного віку монологічного мовлення
Підготовка руки дитини до письма




Інтерактивні методи розвитку мови дошкільників 

Мікрофон - метод роботи, в ході якого діти разом з вихователем утворюють коло та, передаючи один одному імітований або іграшковий мікрофон, висловлюють свої думки на задану тему. Наприклад, дитина бере мікрофон, розповідає кількома реченнями про себе, і передає мікрофон іншій дитині. Всі висловлювання дітей приймаються, схвалюються, проте  не обговорюються. 

Дебати - метод роботи, в ході якого діти стоять у колі, висловлюють свої думки на задану тему, передаючи мікрофон один одному, але висловлювання обговорюються: діти ставлять одне одному запитання, відповідають на них, шукаючи спосіб розв'язання проблеми. (Наприклад, у Сергійка поганий настрій, тому діти пропонують способи, як підняти настрій чи усунути проблему, яка вплинула на  настрій хлопчика). 



Удвох - метод роботи, в ході якого діти утворюють робочі пари та виконують запропоноване завдання, наприклад, по черзі описують картину. 
Ланцюжок - метод роботи, в ході якого діти обговорюють завдання та вносять свої пропозиції в імітований ланцюжок. Наприклад, складають казку за таблицею, у якій представлений хід майбутньої казки у малюнках чи в умовних позначках. Інший варіант використання даного методу: перша  дитина називає  об'єкт, друга - його властивості , третя - новий об'єкт з тими самими властивостями. Наприклад,  морква  - морква солодка -  солодким  буває цукор - цукор білий - білим буває сніг... і т.д. 


Снігова куля - метод роботи, в ході якого діти об'єднуються у малі групи і обговорюють проблемне питання або виконують спільне завдання, домовившись про чітку послідовність дій кожного члена групи. Наприклад,  будують будинок, де наперед  домовляються про черговість дій кожного члена команди і про колір, з яким буде працювати та чи інша дитина.



Уявна картина  - метод роботи, в ході якого пропонується дітям стати в коло і кожній  дитині по черзі описувати  уявну картину (першій дитині дають чистий аркуш паперу з ніби-то намальованою картиною, потім  вона передає аркуш  з уявною картиною  іншому учаснику гри і той продовжує  уявний  опис).

Казка навпаки - метод роботи, в ході якого пропонується дітям поділитися на дві команди і скласти свою казку по-іншому, замінюючи основні поняття на протилежні. Кожна команда отримує завдання: складає свою казку і відгадує казку іншої команди, складеної по-іншому. Приклад: «Жили собі дід та баба. І був у них собака Жук. І приніс їм Жук кісточку, не просту, а цукрову. Баба варила її, варила, та не зварила. Дід варив-варив, та не зварив. Кицька стрибнула, казанок перевернула, кісточку забрала і понесла. Дід сміється, баба сміється, і Жук весело гавкає: «Принесу я вам ще кісточку, але не цукрову, а просту, щоб швидко зварилася».

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Алгоритмом дій адміністрації закладу дошкільної освіти на випадок виявлення хворого (дитини або працівника)

1. Необхідно ізолювати дітей або працівників, у яких виявлено температуру тіла понад 37,2 С або ознаки р...